PDA

View Full Version : rust bucket titan


dekay
02-10-2010, 08:43 PM
so ive been gone for a minute, i still lurk on here now and then. but im bored so i figured id make a topic for one of the vehicles ive been workin on.

my titan. i bought it strictly for towing. came across this 2wd at a friends lot, he just brought it back from the US, and gave me a deal on it i couldnt refuse(2wd was not sold in canada). but as usual i couldnt leave it alone. already had a few things done including a mcgaughy 2/3 kit, a billet grill, and a bunch of interior stuff missing.


the day i bought her. the g/f only let me buy it, if i left it alone. :o
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/023.jpg

within a few weeks
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/006.jpg

had to try her out with the towing........it needed some load bags.
note: THIS IS THE ONLY TIME THE PSYCOPATH HAS EVER BEEN ON A TRAILER!!!!!! i could have drove it, but wanted to try out the new truck/trailer that was bought to haul my other car.
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/038.jpg

$krap_IN_flesh
02-10-2010, 08:50 PM
looks good and GF can't tell you what to do only wife's have a say where your money goes

dekay
02-10-2010, 09:24 PM
............and then came the paint........a little different from the norm.:D
.
.
.
.
faux rust two tone, 5 hrs doing each side. then satin clear. (dont ask how i did it, because i wont tell you. the only hint is sitting on the bed rail)
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/004.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/0062.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/001.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/008.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/0224.jpg

then the pinstripes, load bags, another 2"drop for the rear. and a set of biokustom spindles later.
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/0052.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/0082.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/0092.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/0112.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/012.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/0133.jpg


and no this will never get bagged, i use it all year.
http://i75.photobucket.com/albums/i315/dekay24/titan%20build/0132.jpg

up next is painting the bedrails, and painting the centers of the rims, and doing something about the rear bumper(not sure yet)

pugz
02-10-2010, 09:44 PM
Sick. Glad to see you around. I still love the path

Cntrymini
02-10-2010, 09:47 PM
damn thats coolness in a can right there !

trips
02-10-2010, 10:45 PM
:eek: i think im in love! im diggin the feaux rust wish you lived near cause id pay you to paint my hb that way

Irongrave
02-10-2010, 10:52 PM
thats a cool titan right there

Brad Sims
02-10-2010, 11:20 PM
very unique the rust paint looks awesome

DAZE752
02-11-2010, 12:41 AM
ahh montana gold cans nice set of colors they have
looks good

sparkinframe
02-11-2010, 04:39 AM
looks great :thumb:
i bet its a bitch keepin those wheels lookin good with all that salt and snow

bggd00frnt
02-11-2010, 04:56 AM
I wanna see more of your striping:pop:

dekay
02-11-2010, 03:53 PM
thank guys, im not gonna be doing too much more to it, i have to keep it "usable". the car it was bought to tow weighs 7000lbs w/trailer.

looks good and GF can't tell you what to do only wife's have a say where your money goes
thats the problem, i have 9 vehicles already. she said no more till she gets a ring.:confused:

looks great :thumb:
i bet its a bitch keepin those wheels lookin good with all that salt and snow
they dont use much salt here, and the centers are getting painted anyway, just gotta do a quick pollish on the lip.

I wanna see more of your striping:pop:
here is a link to my pinheadlounge page. but i dont think i have any pics of the stripes on the titan.
http://www.pinheadlounge.com/Dekay

Minitucking
02-11-2010, 08:03 PM
Sooo howd you do the rust? LOL j/k looks great as expected from you man!

1lomofo
02-11-2010, 11:38 PM
LLOL my lady gave me that ring jazz too!! but she has one now.. Your truck looks great bro, now thats different! Great imagination behind that! even the line you ran for the rust tone on the bottom.. Once again looks great!

Prime Ministah
02-12-2010, 02:41 AM
lol if i wasnt lazy and on my phone i would dig up a write up for the foux rust paint : )

LA QUEEN
02-12-2010, 05:50 AM
thats the problem, i have 9 vehicles already. she said no more till she gets a ring.:confused:

GIVE HER THE TRUCK! Never seen that before.. not intentionally like that! Lol

dekay
02-13-2010, 01:46 AM
GIVE HER THE TRUCK! Never seen that before.. not intentionally like that! Lol
she has 3 vehicles of her own.(and is looking for another, she wants a nomad)

drginazzhb92
02-13-2010, 03:47 AM
looks sick as hell man

trips
02-13-2010, 04:15 AM
i showed this thread to my gf and told her to check out the bad ass paint job and without reading it she said" the top looks good but why did he leave the bottom all rusty" so ya must have done a good job lol... and im pretty sure ive figured out how you did it but im not gonna say

LowEnuff
03-17-2010, 07:13 PM
dude that paint is badd arse...

Thor
03-17-2010, 11:18 PM
Oooh looks even sweeter now that its lower!

I'm still trying to get the money around to get the 320 street legal...damn hb is taking it all! And on a side note you're gonna have to do some pinstriping on my truck again as its getting another paintjob :D

1800bucks
03-17-2010, 11:23 PM
Wish you'd share your secret, I think you just showed me what I want to paint my '93 4x4 with. Was thinking about having a guy I work with lay down Navy Camo, BUT....I totally dig the faux rust!!!

VIPHB
03-18-2010, 10:34 AM
love the paint man looks awesome

dekay
03-18-2010, 04:42 PM
Oooh looks even sweeter now that its lower!

I'm still trying to get the money around to get the 320 street legal...damn hb is taking it all! And on a side note you're gonna have to do some pinstriping on my truck again as its getting another paintjob :D

haha, you better get that 320 going....otherwise it may go missing one day.
no prob, i will be at the lethbridge show in july.;)

is it gonna have a bed this time??:crazy:

Thor
03-18-2010, 10:05 PM
haha yea finally...

jamesnmandy
03-18-2010, 11:25 PM
i cant get into it....its unique but i would never make something look rusty on purpose, novel idea, but would i have it on my own ride.??? no way, good work though

minitrucker6669
03-18-2010, 11:38 PM
wow man. thats just plain sick

Ven
03-19-2010, 12:38 AM
Pretty Cool out of a spray can. :thumb:

Jay.Aye
06-19-2010, 12:30 AM
Nice build.
UPS FOR USING MONTANA PAINT!

midgad21
06-23-2010, 06:39 PM
Faux rust's not my thing, but you can see details that show quality work and pride in the project. Me, I'll stick with the real thing; more rust than paint on mine.

trips
06-23-2010, 10:25 PM
this is my first attempt at the feaux rust technique you used but my colors are off i still need some practice at it
http://i231.photobucket.com/albums/ee173/trips_taggin/95dc3362.jpg

nemosfate
06-25-2010, 08:22 AM
man that looks sick!! diggin it for sure

x03mrmx03x
06-26-2010, 10:49 PM
Montana Gold huh?

i think they are using a new formula now?
paint looks sick though

DAZE752
06-26-2010, 11:15 PM
No the black line got redesigned and they always have a good amount of paint colors but the prices kinda of expensive
http://oinkartltd.com/ez-catalog/X380376/174

3diamonds
07-01-2010, 01:21 AM
man i love the whole rust color thing it makes me want to take all the paint off my truck and let it rust then just clear it haha jkjk